Aangepast zoeken

zondag 18 januari 2009

Mijn eerste ritje in de bus!

Jippie!
Mijn eerste ritje in de bus verliep goed.

Toen we weg gingen deed Baasje Nick me de riem aan.
Toen gingen we naar buiten. We moesten wel ver lopen (vond ik), wel 150 meter!
Toen we bij de bushalte stonden, kwam die rare sliert ook pas 10 minuten later! Toen we eindelijk in konden stappen, durfde ik niet meer. Vrouwtje moest me optillen, anders was ik er nooit ingekomen. Toen de buschauffeur het gaspedaal indrukte, viel ik bijna tegen het glazen raampje aan. Toen kwamen er steeds meer mensen in, kleine mensen, rare mensen, enge mensen en bruine mensen... Ik kreeg veel brokjes en m'n Baasjes vonden dat ik het goed deed.

Toen we op het Centraal Station aankwamen, liepen we naar het perron. Daar zag ik een raar geel ding. Ik wist niet wat het was, er stond op: ''Koploper''. Is dat gele ding een kop die loopt? Tsk, wat raar! Toen gingen we naar een Kiosk.
Ik dacht dat vrouwtje iets lekkers voor mij ging halen, maar dat deed ze alleen voor Baasje Nick en Vrouwtje Tini! Nick die at chocola, maar dat is giftig!

Gelukkig kreeg ik dat niet. Toen gingen we weer naar huis. Toen we in bus 3 Lewenborg zaten, kwam er een andere chauffeur de bus in. De andere chauffeur (een hele dikke) pakte z'n geldbakje en z'n pakketje met kaartjes en liep toen de bus uit. Daarna reed de chauffeur weg, met een sukkelgangetje van 20 KM/H. Zijn maximum snelheid was 57 KM/H en zijn minimum snelheid was 1 KM/H. Na ongeveer 37 minuten kwamen we bij Lewenborg aan.

Toen stapten we de bus uit en liepen we weer (vele meters volgens mij) 150 meter terug. Toen ging ik een plasje doen en toen waren we weer thuis. En zo eindigde mijn eerste busritje heel goed en ik zat heel stil en de terugweg lag ik lekker met de kop op vrouwtjes voet.

De volgende keer:
Dan maak ik mijn tweede busritje en dan maak ik mijn eerste treinritje!

Geschreven door baasje Nick!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten