Aangepast zoeken

maandag 12 januari 2009

Labradoodles en allergien

Allergien zijn zo lastig vooral als je voor allerlei dingen allergisch bent. Hooikoorts, huismijt, voedingsstoffen, bomen struiken, parfum, geurkaarsjes, katten, paarden, honden.

Gelukkig zijn daar de labradoodles, voor ons reden om voor de labradoodle te gaan, na geruime tijd bij de dutchdoodles in Enschede te zijn geweest. Wow en nu dan.. mijn allergie is nog eigenlijk niet weg geweest hoor. Dichte neus, loopneus etc. Ook nu heb ik dit, de geur, puppygeur van Luckie deed het me voor m'n gevoel erger maken.. 

Vandaag een zo neutraal mogelijke hondenshampoo gekocht, nu ruikt hij normaal... niet de extreme (vond ik) puppy geur. Hij deed het zo goed. Ik had het bad met lekker warm water gevuld, 5 cm hoor. Lekker warm water over hem heen laten stromen. Hij stond bijna in trance,  zo rustig, na afloop lag hij heerlijk, bij me  in de handdoek te soezen. Nu ligt hij in de bench, heeft een heerlijke beloning gekregen en droogt lekker na. Alhoewel ik verbaasd ben hoe snel hij droog is. 

We hebben allebei een bepaald gevoel in de keel, Nick heeft een paar gevoeligheidsplekjes die even heel erg jeuken en later weer minder tot niet jeuken. Tsja... niet echt duidelijk waar dit van komt. Ik vermoed toch de puppygeur in combinatie met voedingsstoffen en chemische zoetstoffen.  Bij mij is de dichte neus trouwens niet weggeweest en er kunnen zoveel andere oorzaken wezen, o.a. voedingsstoffen. 

Wat positief is is dat er gelukkig geen gepiep en gehoest is, ziek voelen is er ook niet. De pufjes en neusspray worden stipt genomen. Hopelijk is dit gewenning en is het over een tijdje weg! Het blijft spannend, vind ik. Wordt vervolgd!

3 opmerkingen:

  1. Hallo Tini en familie,

    Dit verhaal komt ons bekend voor. Ook onze (allergische) dochter had in het begin "klachten" zoals een loopneus etc... Haar "normale" allergische klachten zoals jeuk, rode ogen en benauwheid waren er niet. Dit heeft ze bij andere honden nog steeds. Uiteraard is het schrikken, maar zoals je zelf al schreef, de klachten kunnen evengoed van iets anders zijn. Bij ons heeft het wel een aantal weken geduurd voordat we een goed gevoel gekregen dat het niet van onze "Doodle" kwam, maar bijvoorbeeld door het vochtige weer en temperatuurverschillen. Maar omdat haar klachten kwamen op het moment dat we Sienna pas hadden schrokken we wel. Ook wij dachten van: Het zal toch niet......

    Succes met het "opvoeden" van Luckie!

    Groeten René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi René,

    Bedankt voor je reactie! Ik wacht het gewoon af. Het gaat goed moet ik zeggen. Ik merk zelf meer van allergische verschijnselen dan mijn zoon. Maar.. dit had ik ook voordat Luckie kwam. Mijn zoon heeft zo nu en dan nog een kriebelbultje, maar dat is al weer minder dan het begin. Positief nieuws dus!
    Het vertrouwen dat het echt zo is, dat zal inderdaad moeten groeien!

    Tini

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tini, ik wil ook even reageren op dit berichtje, de eerste weken dat wij Tika hadden was het ook nog steeds spannend hoor. Mijn vriend heeft in het begin nog wel eens wat jeukende bultjes gehad na het spelen enzo, maar dit is gaandeweg minder geworden. Wel was hij na een intensieve speel, stoeibui nog even zijn hoofd + handen voor de zekerheid en alles is nu goed. Ik denk misschien dat het lichaam er toch een beetje aan moet wennen als je erg allergisch bent, maar bij ons is het allemaal goed gekomen, ik vertrouw erop bij jullie ook! Succes met alles, groetjes Irene Walstra en een pootje van Tika

    BeantwoordenVerwijderen